Translate

lørdag 25. mai 2013

Da er vi igang!

Endelig er vi framme i Toronto og livet er bra! Satt meg ned for å skrive litt om reisen igår, men både Dan Are og jeg var så trøtte på slutten av dagen at vi kunne sovnet hvor som helst.

Hele uken fram til vi dro var ganske hektisk for oss begge, så det var to slitne gutter dro på tur igår. Spenningen og gleden var absolutt tilstede, og når vi i tillegg var så slitne at vi rett og slett ikke fikk sove ble flyturen uutholdelig lang. Denne gangen gikk turen over Island med IcelandAir som i og for seg var en grei tur. Det var morsomt å se litt av Island og det er som regel interessant å fly med nye flyselskap for å se på forskjellene. Flyet over var mindre enn andre jeg tatt til Nord-Amerika, men det hadde bedre benplass enn de fleste. Det vi derimot ikke hadde sjekket var om det var et måltid inkludert, og det var det selvfølgelig ikke... Vi hadde gledet oss til å spise før vi gikk om bord i flyet og nå satt vi plutselig med en meny i hånda som var kjipere enn Deli-de-Luca og Narvesen kombinert. Burger er jo en sikker vinner, tenkte vi, men da de kom med 4 burgere på størrelse med golfballer og en liten burk med noe som til nød kunne minne om hvitløksdressing fikk vi ikke akkurat vann i munnen.. kanskje heller det motsatte... Det var tørt, smakløst, seigt, tørt, noen av dem var rå inne, tørt, kjedelig og ja, jeg sier det igjen, tørt. Med andre ord ikke akkurat en stor kulinarisk opplevelse. "Det er noe av det verste jeg har vært borti. Helt ærlig, jeg blir kvalm av å tenke på det." sier Dan Are nå, når han hører jeg skriver om dem.
          Vi har jo vært litt bekymret for hvordan dette skal gå økonomisk, men har funnet ut at hvis det skulle skrante veldig har vi alltids muligheten til litt gateunderholdning. På flyet fikk vi en kjempeidé til en slags performance-installasjon som vi sikkert kunne tjent masse penger på: Dan Are spiller en heavy metal-låt (hvis vi får tak i en gitar) mens jeg gjør en dramatisk lesning av dette diktet:



Hva tenker dere?


Det var godt å endelig lande i Canada. Victoria, en venn av meg fra AADA, tok imot oss på flyplassen og forklarte litt om byen på vei tilbake til leiligheten hennes, hvor vi skal bo fram til imorgen. Her er det utrolig koselig og vi blir tatt vel imot av både henne og søsteren og alle deres venner vi til nå har møtt. Området her en en blanding av klassisk engelsk stil og suburban New Jersey – på mange måter minner det om Hoboken, for dere som har vært der – så jeg skjønner godt at Victoria trives her. Igår så vi litt av hovedgaten i området, vi fikk oss litt ordentlig mat etterhvert (endelig!) og avsluttet kvelden med en spasertur langs stranda i fullt måneskinn. Det siste jeg skulle gjøre før jeg la meg igår var å skrive litt, men så fort jeg la meg ned var jeg borte ;o)

Idag er det duket for Toronto by, hvor Victoria har planlagt en full dag for oss. Kan ikke si noe annet enn at vi gleder oss veldig!


6 kommentarer:

  1. Ay caramba gutter!

    Jeg kan levende forestille meg Dannys totale misnøye disse kjøttbollene dere fikk servert. Er det en ting jeg vet så er det at den mannen ikke bør gå sulten for lenge. Da blir han forferdelig mannevond.

    ELlers synes jeg selvsagt dere, uavhengig av pengemangel, skal kjøre en metal-isj performance av det islandske dikt. Det bør selvsagt filmes og aller helst livestreames via bloggen. Et opptak duger selvsagt som en nødløsning.

    Og om dere ikke gjør det, så foreslår jeg at Ambcrave/Honeyroll bruker teksten som inspirasjon på neste skive.

    Kos dere gutter. Og husk at "guns don't kill people, people do".

    Gimse

    SvarSlett
  2. Å spise på fly er oppskrytt likevel...URGH!
    Det er utrolig hvilke erfaringer man gjør seg i livet, utfordringen er å lære av dem!
    Dere to vil sikkert gjøre stor lykke i en gateopptreden...eller bli jaget bort...!
    Ta vare på hverandre, og god tur videre.
    klem mamma

    SvarSlett
  3. Hællæ!
    Enda en test (4. forsøk)...
    :o) pappa PR

    SvarSlett
  4. Da funker det endelig! :o)
    Herlig å høre at dere er framme. Fulgte dere på flightradar24 hele veien. Morsomt, men jeg gikk jo glipp av gourmetopplevelsen :o)
    NYT DAGENE i Canada - og KJØR FORSIKTIG videre! :o)
    :o) pappa PR

    SvarSlett